Verkeerde colportage

Geschreven door Hendrik op 22/08/2011 om 15:48:

Van de week een jonge man aan de deur gehad van Electrabel. Hij vertelde mij dat ze rechtstreeks vanaf de energiecentrale energie gaan leveren aan de klanten zonder tussenpersonen die geld verdienen. Ik vroeg vervolgens of dat betekende dat je verplicht bent om over te stappen. Hier werd bevestigend op geantwoord. Tijdens het verdere gesprek, werden mij de voordelen van Electrabel nog eens uitgelegd, ik heb toen gezegd dat als het overstappen verplicht is, het mij niet nodig leek om dat allemaal te vertellen. Vervolgens dus de hele handel ingevuld en ik zou later die avond gebeld worden door Electrabel voor een paar controle vragen. Dit gebeurde inderdaad en na de controlevragen te hebben beantwoord, heb ik gevraagd waarom ik niets wist van het verplicht overstappen. Hier werd toen met grote verbazing op gereageerd. "Heeft hij dat letterlijk gezegd?" was de reactie. Dit bleek dus niet waar te zijn. Vanzelfsprekend heb ik het formulier gelijk laten vernietigen. Bij een bedrijf dat zulke verkoop technieken hanteert wil ik geen klant zijn! Later kreeg ik nog een brief waarin hele andere tarieven in stonden dan de jonge man mij aan de deur werd verteld:

Stroom hoog: 0,0827 (deur) / 0,2118 (brief)
Stroom laag: 0,0487 (deur) / 0,1779 (brief)
Gas: 0,3270 (deur) / 0,5150 (brief)

Dat zijn behoorlijk andere tarieven dan waarop ik mijn keuze mede gebaseerd heb. Als ik die doorreken met het jaarverbruik zou ik in plaats van 300,- besparen ineens 800,- extra moeten betalen. Totaal onacceptabel het lijkt eerder een soort van oplichtingspraktijk dus ik waarschuw iedereen teken niks voordat je de exact tarieven op papier hebt staan.

Waardering

2,0

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Logo Electrabel
Win een weekendje Rome!

Meer ervaringen met Electrabel

Electrabel aan de deur

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door J. van Dijk op 05/09/2012 om 19:15:

Vorige week donderdag een mannetje van Electrabel aan de deur gehad, over de voordelen van overstappen. Het klonk allema...

Lees verder »

geen spijt van de overstap

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Thijs van dijk op 12/02/2012 om 07:29:

Mijn motivatie om de overstap naar Electrabel te maken is vrij simpel; de prijs is onder gemiddeld, de contractsduur is...

Lees verder »

geen eerlijke maatschappij

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door man uit ROtterdam op 04/02/2012 om 06:30:

erg vervelend dat ik er pas achteraf achter kom dat ELectrabel helemaal niet zo goedkoop is als ze doen overkomen op hun...

Lees verder »

snelle klachtoplossing

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Lindabella op 24/12/2011 om 06:54:

Toen ik de meterstand te laat had doorgegeven en Electrabel zelf een schatting maakte duurde 3 weken voordat het was opg...

Lees verder »

een tevreden klant

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Harrison Kaplan op 16/12/2011 om 08:06:

ook ik ben nu zeer tevreden over Electrabel en haar levering. Neem nu al bijna 2 jaar stroom en gas af via Electrabel en...

Lees verder »