Klachten over uw leverancier

Het kan zijn dat iemand klachten heeft over een energieleverancier. Het is belangrijk dat er dan meteen gehandeld kan worden. Het is daarom ook noodzakelijk dat mensen niet met klachten rond blijven lopen maar zelf meteen gaan handelen. Het is belangrijk dat een klacht direct aan de energieleverancier wordt gemeld. Het kan zijn dat een energieleverancier een klachtenbehandeling via het internet in behandeling neemt. Op de website is het dan vaak mogelijk om een klacht te melden en er wordt dan later telefonisch contact opgenomen met deze persoon.

Het kan ook als volgt worden aangepakt:

  • Beschrijf de klacht;
  • Bepaal een oplossing voor het probleem;
  • Neem contact op met de energieleverancier (*telefonisch en schriftelijk);
  • Als er onvoldoende antwoord wordt gegeven kan de klacht of het probleem alsnog naar de interne klachtencommissie van het energiebedrijf;
  • Komt er na de klachtencommissie nog niets uit? Raadpleeg dan de geschillencommissie van Energie en Water.

Meer energie informatie

Bekijk alle energie informatie »