Woonenergie - oplichters
Geschreven door renate op 11/01/2014 om 19:25:
22 november j.l. stond Dhr. P. Vugts bij mij voor de deur met een aanbod van Woonenergie. Wij zijn in gesprek geraakt en meneer Vugts is bij mij binnengekomen. Hij vroeg welke leverancier ik op dat moment had en gaf aan dat Woonenergie goedkoper is dan de leverancier waar ik bij zat, namelijk Greenchoice. Ik heb mijn contractbevestiging van Greenchoice, waar de leveringstarieven op stonden, erbij gepakt. Deze heeft meneer Vugts bekeken. Hij bleef volhouden dat Woonenergie goedkoper was dan Greenchoice. Hij had een ingewikkeld verhaal over wat er wel in het tarief verwerkt zat bij Woonenergie en niet bij Greenchoice, waardoor de tarieven niet goed met elkaar vergeleken konden worden. Maar….hij verzekerde mij ik goedkoper uit zou zijn bij Woonenergie. Ik ben uit gegaan van een goed vertrouwen. HAD IK NIET MOETEN DOEN!
Met vertrouwen heb ik een leveringsovereenkomst getekend – Deel A. In deze leveringsovereenkomst staat dat 14 kalenderdagen na ondertekening van de overeenkomst deze schriftelijk nog ontbonden kon worden. Echter, ontving ik pas 4 december 2013 (12 dagen na ondertekening) het pakketje met de leveringsovereenkomst van Woonenergie.
De maand december was erg hectisch. Ik ben alleenstaande moeder met 3 kinderen en een bijna fulltime baan. Ik had de tarieven natuurlijk direct moeten vergelijken. Stom, niet gedaan. Als ik dat direct had gedaan, had ik nog 2 dagen gehad om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. Nauwelijks haalbaar, maar het had gekund.
In het schrijven wordt ook gesproken over een Deel B (Tarieven en voorwaarden). Deze heb ik op 22 november niet gezien en ondertekenend. Het vergelijk heb ik dus sowieso vóór 12 december niet kunnen maken.
Gisteren ontving ik post over mijn voorschotbedrag. Tot mijn grote verbazing was dat hoger dan bij Greenchoice. Zwaar verbaasd heb ik de papieren erbij gepakt. Meneer Vugts heeft namelijk ruim een uur, onder het genot van een kop thee, bij mij thuis verkondigd dat ik goedkoper uit zou zijn.
Ik heb de leveringstarieven met elkaar vergeleken. Had ik natuurlijk eerder moeten doen, maar zoals gezegd als alleenstaande moeder met een drukke baan zat de maand december zo vol dat dit er bij in geschoten is.
En wat zag ik: voor zowel gas als energie zijn de leveringstarieven hoger bij Woonenergie! Evenals het bedrag voor vastrecht. Ook hoger bij jullie dan bij Greenchoice.
IK VOEL MIJ ENORM BELAZERD!
Dhr. P Vugts heeft mij VRESELIJK voorgelogen!!! Schandalig. Oplichterij! Hij heeft de tarieven van Greenchoice met zijn eigen ogen gezien en is blijven volhouden dat Woonenergie goedkoper was.
Nogmaals ik had zelf eerder moeten vergelijken, maar had voor 4 december sowieso de definitieve tarieven niet op papier. Opzeggen binnen de termijn was dus sowieso niet gelukt.
Ik heb direct de klantenservice van Woonenergie gebeld en kreeg te horen dat er niets voor mij gedaan kon worden en dat ik bij opzeggen ook nog € 50,= opzegvergoeding moet betalen. Hoe durven ze?
Ik heb een mail gestuurd dat ik per direct mijn contract bij Woonenergie wil opzeggen en dat ik het niet meer dan redelijk zou vinden als ik geen opzegvergoeding zou hoeven te betalen.
Direct heb ik mij weer bij Greenchoice aangemeld. Hoe zuur...... de goede aanbieding die ik had bij Greenchoice, gold niet meer omdat ik opgezegd had. Dus na een stomme overstap ben ik uiteindelijk duurder uit bij Greenchoice dan dat ik was. Maar..... nog altijd goedkoper dan bij Woonenergie.
Trap niet in de mooie verhalen. Ze verkopen lucht en leugens.
Informatie over WoonEnergie »
Meer ervaringen met WoonEnergie »
Energieprijzen vergelijken »
Waardering
3,7
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
Meer ervaringen met WoonEnergie
Geld geincaseerd zonder contract!
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
In oktober 2014 werd tot mijn verbazing 1 eurocent ('proefboeking') van mijn rekening geincasseerd door Woonergie, een m...
Lees verder »administrative fouten bij woonenergie
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
gebeld naar woonenergie. Om het abonnement voor stoom en gas stop te zetten wegens verhuizing nu bijna 2 maanden late...
Lees verder »Administratieve puinhoop
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
In november 2013 kreeg ik de jaarafrekening gas, die op een verkeerde meterstand gebaseerd bleek te zijn. Volgens de afr...
Lees verder »Een zeer klantvriendelijke organisatie met een zeer slechte klantenservice
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
Mijn moeder van 83 is overgestapt naar woon energie. Mijn moeder vult de formulieren in maar geeft een verkeerd rekening...
Lees verder »Dhr. Vugts van Woonenergie
- Prijs product:
- Klantenservice:
- Bereikbaarheid:
- Klachtafhandeling:
- Overstapproces:
- Energierekening:
Ik herken (o.a.) de ervaringen van Renate op 11/01/2014 om 19:25. Dhr, Vugts was ook bij mij thuis, hij deed zich vo...
Lees verder »